Publiekscampagne opnieuw van start
De publiekscampagne rondom de Wet toekomst pensioenen van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid zal van maandag 2 oktober t/m zondag 22 oktober, op televisie, radio en online opnieuw te zien en te horen zijn.
De campagne is een herhaling van de eerdere campagne die liep van 22 augustus t/m 10 september. Dezelfde middelen worden ingezet om de hoofdboodschap over te brengen: “De regels voor pensioen gaan veranderen, omdat we willen dat iedereen ook in de toekomst pensioen kan krijgen.” De campagne belooft duidelijkheid over de nieuwe regels voor pensioen en praat in eenvoudige taal over pensioenen. De strategie, het concept en de middelen zijn ontwikkeld in samenwerking met vertegenwoordigers van werknemers, werkgevers en pensioenuitvoerders.
Toolbox communicatie: campagnemiddelen
Om aanhaken op de campagne makkelijk te maken, hebben we een communicatie-toolbox ontwikkeld. In deze toolbox vindt u diverse campagnematerialen, waaronder de TV-commercial, online video en radiospot. Ook bieden we een interviewopzet aan, die u kunt gebruiken voor persoonlijke of schriftelijke interviews, geschikt voor uw website, nieuwsbrief, magazine of andere communicatiemiddelen.
Campagne heeft groot bereik, partners maken het persoonlijker
Met deze gezamenlijke campagne willen we een zo groot mogelijk publiek bereiken. Als vakbond, werkgever of pensioenuitvoerder staat u dicht bij de Nederlander. U kunt de communicatie nog krachtiger maken door de hoofdboodschap te integreren in de context van uw specifieke sector of organisatie.