Campagne pensioenduidelijkheid 2024
Op maandag 2 december start de campagne pensioenduidelijkheid 2024. Net als vorig jaar bieden wij u de mogelijkheid om ook zelf aan de slag te gaan met deze campagne richting uw leden, klanten, deelnemers of medewerkers.
Om heel Nederland te bereiken, zetten we diverse media in. Zoals online video’s, radio, social media posts en printuitingen. Om samen voor nog meer bereik te zorgen, delen we hier een uitgebreide set van deze middelen. Let op! Hier kunt u vrij gebruik van maken vanaf 2 december 2024 tot 2 december 2025.
Wat is het doel van de campagne?
Het doel van de campagne is kennis vergroten. De doelgroep heeft over het algemeen weinig interesse in het onderwerp pensioenen. Opvallen is daarom extra belangrijk voor deze campagne. We kiezen daarom voor een informatieve campagne met een opvallende vorm. Waarbij herkenbare pensioenvragen op onverwachte manier beantwoord worden. Dit vergroot de kans dat de video’s worden uitgekeken. Omdat we niet álle kennis kwijt kunnen in de middelen, verwijzen we ook naar www.pensioenduidelijkheid.nl.
Zelfde strategie, vernieuwde vorm
De campagne uit 2023 heeft meer mensen geïnformeerd over de reden voor de wijziging van de regels voor pensioen via de werkgever. Na evaluatie van de campagne bleek dat er nog winst te behalen viel in opvallendheid van de campagne. Daarom is in samenwerking met campagnebureau Roorda op basis van de bestaande strategie en het concept pensioenduidelijkheid een nieuwe vorm aan de campagne gegeven. In de campagne zien en horen we hoe diverse mensen op verrassende wijze antwoord krijgen op hun pensioenvraag.
De doelgroep
De campagne richt zich op werknemers in vier verschillende leeftijdsgroepen. Elke groep heeft andere pensioenvragen.
Doelgroep | Pensioenvraag |
---|---|
18-35 jaar | Denk je dat wij later eigenlijk pensioen krijgen? |
36-55 jaar | Bouwen we straks eigenlijk nog pensioen op? |
55+ jaar | Wat verandert er nu eigenlijk, met de nieuwe regels voor pensioen? |
67+ (gepensioneerden) | Gelden die nieuwe regels voor pensioen nou ook voor gepensioneerden? |
Belangrijk om te weten
In deze communicatietoolkit vindt u verschillende middelen: video’s, social posts en print uitingen. Twee zaken zijn belangrijk om te weten:
- De beeldrechten zijn afgekocht tot 2 december 2025. Na deze periode zijn de rechten voor het beeldmateriaal niet meer beschikbaar. Indien u na deze periode nog gebruik maakt van deze beelden, zullen eventuele kosten voor rekening van uw organisatie komen.
- Indien u beelden uit een video wilt gebruiken als stilstaand beeld, neem dan contact op met ons via werkenaanonspensioen@minszw.nl. Hier zijn namelijk aparte afspraken over gemaakt.
Vragen of opmerkingen?
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, mail dan naar werkenaanonspensioen@minszw.nl.